I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

STAY TUNE....

STAY TUNE....
ISLAM

Monday, May 18, 2009

AKU INI HAMBAMU...

Aku termenung sendirian... Merenung nasibku di akhirat kelak... Apakah aku melakukan amalan yang diredhai ALLAH??... Adakah aku telah mempersiapkan diri untuk menghadapNYA?

YA ALLAH!!! Ampunilah daku... Diri ini tidak bisa berdiri sendiri tanpa bantuanMU. Diri ini tidak mampu berjalan mengorak langkah tanpa kekuatan dariMU. Aku ini hambaMU. Hamba yang sentiasa lalai dan leka. Seringkali diri ini ternoda dek dosa-dosa yang mengaburi mata. Seringkali diri ini tertimpa musibah kerana degilnya anggota... Anggota zahirku yang tidak akan bertindak, melainkan dengan kehendak tuan empunya diri.

Jika dilihat pada permukaan, tampak tenang. Tapi, di dalam hatiku terpendam persoalan. Perlukah aku khabar yang kualami?

Bertali arus dugaan tiba, menakung sebak air mata... Namun tak pernah pun setitis mampuku menahannya dari gugur di pipi... Tidakku tempah hidup sengsara, namun itulah hakikat sebagai hamba, yang memilih jalan untuk terus hidup di dunia (YA ALLAH, AMPUNILAH DAKU SEKIRANYA AKU MENGELUH). Menempuh badai yang bergelora, diredah bersendirian...Tak siapa tahu hatiku..

Aku menangis lagi. Tertumpah jua air mata yang sekian lama berada di empangan. Berderai sudah hati yang sekian lama perasaan dipendamkan. YA ALLAH! Bantulah hambaMU untuk menghadapi dunia yang memenatkan ini. Bantulah aku untuk menghadapi dunia tipu daya, dunia yang penuh pura-pura...

Namun, kesedar... Semua deritaku ada hikmahnya. ALLAH sayang akan daku. Biar derita sengsara di dunia, namun hasil yang dikecapi di akhirat kelak bahagia abadi yang menanti... Biarlah keruh air di hulu, mungkin akan jernih di muara.. Biarlah pedih hatiku menempuh dunia, asal bahagia menanti di syurga...

___________________________________________________________________________________

Tuhan, rahmatMU menggunung, kasihMU abadi tiada penghujungnya...
Tuhan, hinanya hambaMU mengecapi nikmat tanpa rasa malu, walau secangkir syukurku dinodai dosa hiasan hidupku...
Keluhan hamba pasrah padaNYA... Kerana DIA adalah pencipta segala...

TUHANku... Ampunkanlah segala dosaku... TUHANku maafkanlah kejahilan hambaMU...
Kusering melanggar laranganMU, dalam sedar ataupun tidak...
Kusering meninggalkan suruhanMU, walau sedar aku milikMU...
Bilakah diri ini kan kembali kepada fitrah sebenar... Pagiku ingat, petangku alpa...
Begitulah silih berganti...

Oh! TUHANku... KAU pimpinlah diri ini yang mendamba cintaMU... Aku lemah dan jahil tanpa pimpinan dariMU... Aku sering berjanji depanMU, dan sering jua kumemungkiri...
Jua, kupernah menangis keranaMU, namun kemudian kuketawa semula...Bilakah semua ini akan berakhir, dan aku kembali menjadi hambaMU yang sebenar...

Sesungguhnya ENGKAU MAHA PENGASIH & MAHA PENGAMPUN kepada hamba-hambaMU... Ku mengharap kepadaMU YA ALLAH... Peliharalah diri dan keluargaku agar selamat di dunia dan akhirat... Seperti para rasulMU dan para waliMU...
Astaghfirullah...Astaghfirullah...Astaghfirullah...

-HAMBAMU-


0 comments:

Post a Comment

.::: Bicara Rasa Bicara Hati :::.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang mari di hujung bahu,
Jangan serang membabi buta,
Jerat maut sedia menunggu.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang oleh panglima Melayu,
Kalau engkau sudah sedia,
Aku telah sedia menunggu.

Ahlul Bayt Fuqaihah

PENGUNJUNG

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More