I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

STAY TUNE....

STAY TUNE....
ISLAM

Monday, March 22, 2010

Semakin hari semakin kesuntukan masa...
Ruang dan peluang untuk mengeratkan silaturrahmi bersama ahlul bayt juga agak terbatas...
Mutakhir ini, aku sekali lagi seringkali berada di luar rumah (merantau ke rumah orang), atas sebab-sebab tertentu (urusan program, internet, dll)...

Alhamdulillah, hari ini kembali seperti biasa... kerana program telah tamat... Namun, di satu sudut ketika berakhirnya program Bulan Biah Solehah, aku telah menerima sekeping surat rasmi - atas nama pengarah program- untuk menghadiri mesyuarat perlantikan AJK... (masa terima surat tu... "Oo...oo... ade lagi...")

Beginilah kehidupan seharian... Penuh dengan tanggungjawab yang tidak putus-putus dan tidak jemu-jemu untuk menguji aku sebagai seorang hamba... sebagai seorang pejuang... sebagai seorang penuntut ilmu... Acapkali hati ini meruntun kesedihan kerana terlalu banyak tanggungjawab yang perlu dipikul... Namun, taqdir YANG MAHA ESA lebih berhak ke atas hamba-hambaNYA... DIA YANG LEBIH MENGETAHUI...

Bukan mengeluh atas apa yang terjadi... Tapi, hati ini sangat bimbang... kerana semua ini akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak... Bimbang tidak dapat menunaikan tanggungjawab dengan sepenuhnya dan dengan sesempurnanya...

Apa yang terbenak dalam fikiran aku???
"Masa semakin suntuk dan singkat"
"Tanggungjawab masih banyak dan belum diselesaikan dengan sempurna"
"Berpeluangkah aku untuk menghadapi hidup tanpa 'hutang'???"
"Dunia sudah semakin tua, namun ibadah yang aku lakukan masih belum sampai ke tahap yang sepatutnya... selaras dengan umurku kini..."

"YA ALLAH, BANTULAH HAMBA-MU INI, BERILAH AKU RUANG DAN PELUANG UNTUK MENYELESAIKAN SEGALA TANGGUNGJAWAB YANG ENGKAU BERIKAN"

*********************************

Tiada kata-kata indah nan mempesona yang dapat kuukirkan...
Hanyalah sekadar rintihan hati yang meminta kepada YA MAHA BERKUASA agar diberi peluang untuk menjadi hambaNYA yang bertaqwa, segala amanah dapat dipertanggungjawabkan oleh setiap kita sebagai insan... serta memohon agar segala urusan dipermudahkan dalam menghadapi hidup ini...

~...AMPUNILAH HAMBA-MU INI YA ALLAH...~


0 comments:

Post a Comment

.::: Bicara Rasa Bicara Hati :::.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang mari di hujung bahu,
Jangan serang membabi buta,
Jerat maut sedia menunggu.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang oleh panglima Melayu,
Kalau engkau sudah sedia,
Aku telah sedia menunggu.

Ahlul Bayt Fuqaihah

PENGUNJUNG

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More