I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

STAY TUNE....

STAY TUNE....
ISLAM

Thursday, March 11, 2010

PROGRAM SAMBUTAN MAULIDUR RASUL & PELANCARAN BULAN BIAH SOLEHAH

05 Ogos 2010, Khamis - Biro Bimbingan dan Rohani (BBR) di bawah Persatuan Mahasiswa Malaysia Mu'tah (PERMATA) telah mengadakan Program Sambutan Maulidur Rasul dan Pelancaran Bulan Biah Solehah. Program yang bertarikh 5 Ogos 2010 bersamaan 19 Rabiul Awwal 1431H telah berlangsung di Masjid Abdullah bin Baz.

Program ini diadakan bersempena kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w bagi memperingati kelahiran, perjuangan, serta mengambil pengajaran dari sirah perjuangan baginda s.a.w melalui forum yang disampaikan.

ahli panel dan moderator forum


"You Are My One True Love, Ya Rasulallah", merupakan tajuk bagi forum yang disampaikan oleh empat orang ahli panel, iaitu Ustaz Miqdad bin Zakaria, Ustaz Muhammad Hussin bin Mohd Fauzi, Ustazah Shahidah bt Ab Hamid, dan Ustazah Syahadah bt Misawal, serta dipengerusikan oleh saudara Mohd Faiz Tanzizi bin Abdullah.

Bertemakan "Kerana Dirimu Begitu Berharga", Bulan Biah Solehah ini juga telah dilancarkan oleh Presiden PERMATA, Ustaz Ahmad Amiruddin bin Ibrahim.

ucapan dan perasmian oleh Presiden PERMATA


Di samping itu, penganjur turut mengadakan pertandingan mencipta sepanduk yang disertai dari setiap tahun pengajian. Keputusan pertandingan ini telah diumumkan oleh pengarah program. Johan pertandingan bagi peserta lelaki disandang oleh perwakilan Tahun 1 (KAMI), manakala johan bagi peserta perempuan disandang oleh perwakilan Tahun 2 (GGMI).

antara peserta syabab yang hadir


antara peserta akhawat yang turut hadir

Di sepanjang program, para hadirin dihidangkan dengan pengisian-pengisian seperti forum, video dan dokumentari oleh pihak penganjur. Di akhir program, hadirin dihidangkan dengan sedikit makanan yang disediakan.

persembahan qasidah



Disediakan oleh,

(Ramlah binti Amin Abdullah)

Setiausaha,

Majlis Sambutan Maulidur Rasul & Bulan Biah Solehah

Biro Bimbingan & Rohani 2009/2010


0 comments:

Post a Comment

.::: Bicara Rasa Bicara Hati :::.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang mari di hujung bahu,
Jangan serang membabi buta,
Jerat maut sedia menunggu.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang oleh panglima Melayu,
Kalau engkau sudah sedia,
Aku telah sedia menunggu.

Ahlul Bayt Fuqaihah

PENGUNJUNG

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More