I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

STAY TUNE....

STAY TUNE....
ISLAM

Friday, December 17, 2010

Sayang Jadi Benci??!! [Hati Kasih, Kasih Hati]

Dari sayang menjadi benci?
Betul ke?
Atau aku saja yang berperasaan begitu?
Di mana dia?
Sahabat aku yang satu ketika dahulu,
sentiasa kuketemu...
Kini menghilang dalam 'kabus' itu.

Dulu,
Aku yang mengajar dia bertatih,
Dia yang seringkali jatuh,
Acapkali kupegang erat tangannya...
Kerap juga kumendengar keluhan & rintihannya..
Walau letih, kucuba sedayanya...
Agar dia berupaya, bersisa senyuman di bibirnya...

Tapi kini,
Tiada lagi dia,
Makin jauh adanya..
Tiada lagi ketawa ria...
Tiada lagi usikan mesra...
Tiada lagi senyumanku untuknya

Dia yang kurasakan makin mengada..
Membuat aku sakit di hati..
Tidak bolehkah dia mengerti?
Bukan hanya dia yang penat dari tadi
Hanya sekadar meminta tolong...
Perkara itu membuat aku jauh termenung..
Tersinggung..

Semakin hari aku cuba untuk menjauhinya
Konon tidak mahu bersua muka
Tapi, tidak terdaya...
Kerna bagiku, dialah juga sumber ceria
Buat diri ini dikala duka...

Kini...
Semakin hari semakin jauh
Kian hari kian terasa membenci
Ukhuwwah utuh yang kian menjatuh
Apa yang termampu, aku hanya menyepi diri

Di mana silapnya?
Adakah kerana ego kita?
Atau kerana sibuknya kita?
Atau masing-masing dengan dunianya?

Allah,
Selamatkan kami..
Selamatkan ukhuwwah kami..
Tidak lain kami hanya mencari redhaMu Ilahi..


injasah gharbiyyah
1.15 am
17/12/2010


**NOTE: BINGKISAN INI BUKAN BERKISARKAN TENTANG AKU & SEORANG TEMAN (KEKASIH), HANYA BERKISARKAN TENTANG AKU & SEORANG SAHABAT..

**SAYA TIDAK MEMPUNYAI TEMAN ISTIMEWA... =P
hehehe...


0 comments:

Post a Comment

.::: Bicara Rasa Bicara Hati :::.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang mari di hujung bahu,
Jangan serang membabi buta,
Jerat maut sedia menunggu.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang oleh panglima Melayu,
Kalau engkau sudah sedia,
Aku telah sedia menunggu.

Ahlul Bayt Fuqaihah

PENGUNJUNG

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More