I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

STAY TUNE....

STAY TUNE....
ISLAM

Sunday, May 24, 2009

PERSEDIAAN KITA (bhg. 2)...

BISMILLAH, ALHAMDULILLAH... Kembali bersama... (sambungan)
Kita dirujuk... Menjadi tempat rujukan bukan suatu yang mudah. Pelbagai permasalahan dan persoalan akan timbul dari mulut si penyoal. "Ustaz, macam mana hukum sekian-sekian perkara?", "Ustaz, macam mana hukum bila kita begini-begini?", "Ustazah, macam mana nak i'rab ni?"
Apa yang akan kita jawab? Patutkah kita beralasan: "Eh! Saya tak belajar yang ni", "Maaf, saya tak tahu. Dulu saya belajar bidang bahasa je..". Tidakkah kita berasa malu dengan diri sendiri? Tidakkah kita merasakan ini suatu cabaran di alaf baru, yang semakin dipenuhi kejahilan dan pelbagai tohmahan terhadap umat islam? Kita semakin terancam dek perancangan yahudi, zionis dan para kuffar yang berjaya untuk merosakkan aqidah dan pemikiran umat islam. Inilah tanggungjawab kita sebenarnya. Jangan dipedulikan kita berasal dari mana, jangan dikisahkan kita belajar luar bidang agama, jangan diendahkan kita bukan parti politik yang sama. Fikirkan di mana kita, ke mana kita, apa peranan kita, walau belajar luar bidang agama. Jika tanpa ilmu agama dan iman di dada, apa akan terjadi pada aqidah kita? Apa akan terjadi pada saudara seagama kita?
Bumi semakin tenat, semakin menghampiri nyanyok. Musim-musim tidak berada pada tempatnya, lari dari tempoh asalnya.. Semakin tersasar arahnya. Persediaan kita sebagai daie dan pelajar bukan sekadar di dunia, malah di akhirat kelak akan disoal juga. Tapi ingat, soalan-soalannya tidak sama seperti persoalan di dunia...

FIKIR-FIKIRKAN, RENUNG-RENUNGKAN...

"Bila jejariku menari, kalam yang bisu akan berkata-kata"


0 comments:

Post a Comment

.::: Bicara Rasa Bicara Hati :::.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang mari di hujung bahu,
Jangan serang membabi buta,
Jerat maut sedia menunggu.

Seni cindai pusaka purba,
Disandang oleh panglima Melayu,
Kalau engkau sudah sedia,
Aku telah sedia menunggu.

Ahlul Bayt Fuqaihah

PENGUNJUNG

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More